Mene suoraan sisältöönMene suoraan hakuunMene suoraan hakuun
Jula

Tilauksen toimitus kotiin tai toimistolle

Jos olet tehnyt kotiin tai toimistolle toimitettavan tilauksen, saat yhteydenoton, kun tilaustasi ollaan toimittamassa sinulle. Yhteydenottotapa riippuu siitä, onko lähetystäsi toimittamassa sinulle Posti vai PostNord. Voit tarkistaa tilauksesi toimitustavan sähköpostiisi saapuneesta tilausvahvistuksesta.

Toimitustapana Posti

Saat ilmoituksen sähköpostitse, kun tilaustasi ollaan toimittamassa sinulle, jossa kerrotaan toimitusen arvioidusta saapumisajankohdasta.
→ Voit tässä vaiheessa muuttaa vielä tilauksesi toimitustapaa noutopisteeseen toimitettavaksi, jos et ole vastaanottamassa lähetystä sen saapumispäivänä. Muutoksen voi tehdä sähköpostiin saapuvan linkin kautta tai OmaPosti -sovellusessa. OmaPosti -sovelluksesta voit lukea lisää Postin sivuilta: www.posti.fi/fi/henkiloille/omaposti

Jos et muuta tai ole muuttanut toimitustapaa, soittaa Posti sinulle, kun he ovat toimittamassa lähetystä sinulle.
→ Posti tavoittaa sinua kahteen kertaan, jos he eivät tavoita sinua toimittaakseen toimitusta. Tämän jälkeen Posti toimittaa lähetyksen lähimpään vapaaseen toimituspisteeseen noudettavaksi ja ilmoittaa sinulle siitä sähköpostitse ja tekstiviestillä. Lähetys on noudettavissa 7 vuoroauden ajan, kunnes se palautuu lähettäjälle.

Toimitustapana PostNord

Saat ilmoituksen sähköpostitse, kun tilaustasi ollaan toimittamassa sinulle, jossa kerrotaan toimitusen arvioidusta saapumisajankohdasta. Saat vielä toisen ilmoituksen edeltävänä päivänä ennen ensimmäistä mahdollista toimitusajankohtaa tekstiviestitse, sähköpostiin ja mobiilisovellukseen. Voit lukea lisää mobiilisovelluksesta PostNordin sivuilta:  www.postnord.fi/tyokalut/sovellus.
→ Yhteydenotto sisältää linkin, jota kautta pääset sopimaan toimituspäivän sekä ne aikavälit, joiden aikana paketti voidaan sinulle toimittaa.

Kun olet sopinut toimitusajankohdan lähetyksellesi, ei PostNord ole sinuun enää erikseen yhteydessä lähetyksen toimittamisesta, vaan toimittaa lähetyksen sinulle sovittuna ajankohtana. Jos et ole sopinut toimitusajankohtaa, pyrkivät he toimittamaan lähetyksen sen ensimmäisenä mahdollisena toimituspäivänä.
→ Jos lähetyksen toimittaminen epäonnistuu, tulee sinun tarkistaa lähetyksen tilanne lähetyksen seurannan kautta. Tilauksesi on voitu ohjata noudettavaksi alueen PostNord -noutopisteelle tai sinun tulee olla yhteydessä PostNordin asiakaspalveluun uuden toimitusajankohdan sopimiseksi. 

 

Aiheeseen liittyviä kysymyksiä ja vastauksia