Mene suoraan sisältöönMene suoraan hakuunMene suoraan hakuun
Jula

Julan tietosuojakäytäntö

1. Kuka vastaa henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojavastaavan yhteystiedot

Jula Finland Oy, y-tunnus 3237192-2 on rekisterinpitäjänä vastuussa henkilötietojesi käsittelystä asiakkaana ja on vastuussa siitä, että käsittely tapahtuu sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Jula-konserni on nimittänyt tietosuojavastaavan, johon voi ottaa yhteyttä sähköpostitse [email protected] tai postitse osoitteessa Jula Finland Oy, Attn: Data Protection Officer, PB 363, 532 24 Skara, Sweden. Jos sinulla on kysyttävää Julan henkilötietojen käsittelystä, ota yhteyttä tietosuojavastaavaamme. 

2. Milloin käsittelemme asiakkaiden henkilötietoja 

Riippuen siitä, kuinka olet yhteydessä Julaan, asioit tavarataloissamme tai digitaalisilla alustoillamme, teet ostoksen Julalta tai olet muuten vuorovaikutuksessa kanssamme, voidaan soveltaa kohdissa 2.1-2.9 lueteltuja henkilötietojen käsittelytoimia. Käsittelemämme henkilötiedot ovat tietoja, jotka annat meille, ellei jäljempänä toisin mainita. Meillä on käsittelysopimuksia yhteistyökumppaneidemme ja toimittajiemme kanssa, jotka käsittelevät henkilötietoja Julan puolesta. Näin varmistamme, että yhteistyökumppanimme ja toimittajamme antavat riittävät takeet siitä, että käsittely on GDPR:n mukaista, että oikeuksiasi suojellaan ja että käsittely suoritetaan ohjeidemme mukaisesti.  Luethan, mitkä käsittelymuodot koskevat sinua riippuen siitä, miten olet ollut meihin yhteydessä.

2.1 Kun ostat tavaratalosta tai verkkokauppamme kautta

2.1.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Kun ostat tavaratalosta tai verkkokauppamme kautta: Kun sinä asiakkaana teet ostoksia Julalta, käsittelemme henkilötietojasi ostoksesi hallinnoimiseksi, toteuttamiseksi ja hoitamiseksi sopimuksen muodostamalla laillisella käsittelyperusteella. Kun teet ostoksen myymälöissämme, yhteistyökumppanimme käsittelee maksu- ja luottokorttitietojasi (katso myös kohta 2.8 kameravalvonnasta). Kun teet ostoksen verkkokaupassamme, käsittelemme nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi, maksu- ja luottokorttitietojasi ja/tai tietoja, jotka liittyvät valitsemaasi maksutapaan, IP-numerosi, osto- ja tilaustapahtumaasi, jotta voimme suorittaa ja hallinnoida ostoasi ja toimittaa tuotteesi sinulle. Käsittelemme myös tilauksen noutajan henkilötunnusta tilauksen luovutustilanteessa silloin, kun olet tehnyt tilauksen tavarataloomme noudettavaksi. (Katso myös kohta 2.6  ’Evästeistä’ ja evästekäytäntömme, kun vierailet digitaalisilla alustoillamme).
Kun kyseessä on osto sähköisen kaupankäyntimme kautta ja/tai jäsenten osalta tavaratalossa, käsittelemme sähköpostiosoitettasi, nimeäsi ja osto- ja tilaustapahtumaa oikeutetun edun perusteella kerätäksemme tuotearvosteluja asiakkaan ostokokemuksen parantamiseksi. Sinä päätät, haluatko tehdä asiakasarvostelun ja mitä henkilötietoja jaat arvostelussasi.
F-kaasuasetuksessa edellytetään, että tiettyjen vaarallisia aineita sisältävien tuotteiden (esim. ilmalämpöpumppu) asennuksen suorittaa pätevä asentaja. Ostaessasi näitä tuotteita, kuten kyseisessä tuotteessa on määritelty, voit asiakkaana pyytää meitä ottamaan yhteyttä asiantuntevaan asentajaan. Jula käsittelee tällöin henkilötietojasi, kuten nimeäsi, osoitettasi, puhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi, tilausnumeroasi ja mahdollisesti asennusaikaasi, jotta voimme hallinnoida asennusta ja täyttää kanssasi tekemämme sopimuksen, mutta myös siksi, että laki edellyttää sitä (F-kaasuasetus). 

2.1.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolten tietoihin

Kun teet ostoksen Julalta, Jula ja Jula-konserniin kuuluvat yhtiöt käsittelevät edellä mainittuja henkilötietoja. Jaamme henkilötietoja myös yhteistyökumppaneillemme ja toimittajillemme, kuten järjestelmätoimittajille ja kuljetusyrityksille, jotta voimme täyttää kanssasi tekemämme sopimuksen ja toteuttaa ostoksesi. Jos ilmalämpöpumppua ostaessasi haluat, että Julan yhteistyökumppani suorittaa asennuksen, jaamme henkilötietosi asennuskumppanillemme. Henkilötietoja siirretään EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission hyväksymiin maihin) vain poikkeustapauksissa ja silloin turvallisesti ja laillisesti. Ks. myös kohta 4.
Maksujen suorittamiseksi pankki- tai luottokortilla myymälöissämme tai verkkokaupassamme tehtävissä ostoksissa käytämme Adyen N.V.:tä ("Adyen") maksuratkaisujen tarjoajana. Adyen on rekisterinpitäjä henkilötietojen käsittelyssä, joka tapahtuu, kun ostoksesi maksetaan tai mahdollisesti palautetaan. Adyenin tietosuojakäytäntö löytyy täältä. Kun päätät maksaa ostoksesi MobilePayn kautta, jaamme henkilötietosi MobilePay-palveluntarjoajan kanssa, mutta pankkisi on rekisterinpitäjä maksun suorittamiseksi suoritettavan käsittelyn osalta. Viittaamme tuolloin pankkisi tietosuojakäytäntöön. Tämä pätee myös silloin, kun päätät maksaa ostoksesi suoralla pankkimaksulla. Saamme kaikilta osapuolilta tietoja ja vahvistuksen tehdystä ostoksesta, jotka tallennamme yhdessä ostoksesi kanssa. Nämä tiedot tulevat tuolloin kolmansilta osapuolilta. 

2.1.3 Oikeutesi oston yhteydessä

Kun käsittelemme henkilötietojasi siitä johtuen, että teet meiltä ostoksen, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistuksi, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus saada pääsy meille antamiisi tietoihin, oikeus tietojen siirrettävyyteen ostosopimuksemme yhteydessä käsiteltyjen tietojen osalta ja oikeus vastustaa tai tietyissä tapauksissa rajoittaa oikeutetun edun perusteella käsiteltyjen henkilötietojen käsittelyä. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.2 JulaClubin jäsenenä 

2.2.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Kun olet kanta-asiakasklubimme jäsen, käsittelemme henkilötietojasi jäsenyytesi hallinnoimiseksi, jotta voimme täyttää kanssasi tekemämme sopimuksen käyttäen sopimusta oikeudellisena perustana. Käsittelemämme henkilötiedot ovat tunnistamiseen ja jäsenyyden hakemiseen liittyviä tietoja, eli nimi- ja, osoitetiedot,  syntymäaika, puhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaus-/osto- ja maksutapahtumatiedot, maksu- ja korttitiedot, asiakasnumero ja kirjautumistiedot Omille Sivuille.  Tallennamme edellä mainitut henkilö- ja yhteystiedot, jotka olet meille antanut, ja luomme näihin tietoihin liitettävän asiakasnumeron. Käsittelemme henkilötietojasi myös tunnistaaksemme  sinut JulaClubin jäseneksi. Jula tallentaa ostotapahtumasi  asiakasnumerollesi, jotta voimme tarjota sinulle etuja sekä rekisteröidä bonuspisteitä ja siten lähettää sinulle bonusshekkejä uskollisesta kaupankäynnistä. Maksu- ja korttitiedot tallennetaan ostoksistasi ja liitetään asiakasnumeroosi. Jos päätät luoda tilin Omat Sivut -palveluun digitaalisilla alustoillamme päästäksesi käsiksi jäsentietoihisi, käsittelemme myös kirjautumiseen tarvittavia tietoja. Jäsenenä kuittisi tallennetaan digitaalisesti asiakasnumeroosi. 

Analysoimme tilaus- ja ostohistoriaasi kehittääksemme liiketoimintaamme ja esimerkiksi ikäsi ja asuinpaikkasi perusteella parantaaksemme jäsenille suunnattua markkinointiamme ja tarjotaksemme sinulle asiakkaana mahdollisuuden valvoa tapahtumiasi. Jula pitää tilastoja ostamistasi tuotteista, jotta voimme parantaa kanta-asiakasklubiamme ja etuja ja tarjouksia, joita annamme jäsenillemme.  Käsittelemme myös henkilöturvatunnustasi, jotta osoitetietosi pysyvät ajan tasalla.

JulaClubin jäsenenä käsittelemme henkilötietojasi myös markkinoidaksemme itseämme sinulle oikeutetun edun perusteella. Jula lähettää sähköpostitse ja tekstiviestillä muutaman kerran viikossa markkinointia JulaClubin jäseniä koskevista eduista, alennetuista hinnoista ja muusta asiaankuuluvasta markkinoinnista sekä kohdennettua markkinointia eri kanavia käyttäen, mukaan luettuna kolmansien osapuolien kanavat tekemiesi ostosten mukaan. Kun lähetämme sinulle markkinointia, analysoimme ja pidämme tilastoja markkinoinnista, jonka valitset avata tai tuotteista, jotka valitset ostaa, nähdäksemme, mitä pidät kiinnostavana, jotta voimme lähettää sinulle entistä tarkoituksenmukaisempaa markkinointia. Jula käsittelee henkilötietojasi oikeutetun edun perusteella arvioidakseen, kehittääkseen ja parantaakseen yrityksen palveluita, tuotteita ja järjestelmiä asiakasyhteisöä varten.   

2.2.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolten tietoihin

Jula ja Jula-konserniin kuuluvat yhtiöt käsittelevät edellä mainittuja henkilötietoja ja jakavat niitä yhteistyökumppaneidemme ja tavarantoimittajiemme kanssa, kuten CRM-järjestelmien järjestelmätoimittajat, tilaus- ja ostohistoriaa käsittelevät liiketoimintajärjestelmätoimittajat sekä sähköpostien ja tekstiviestien lähettämiseen liittyvät toimittajat.
Henkilötietoja siirretään EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin EU:n hyväksymiin maihin) vain poikkeustapauksissa ja turvallisella ja laillisella tavalla. Ks. myös kohta 4. 

2.2.3 Oikeutesi JulaClubissa

Kun käsittelemme henkilötietojasi kanta-asiakasklubimme jäsenenä, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistua, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus saada pääsy meille antamiisi tietoihin, oikeus tietojen siirrettävyyteen jäsenyyssopimuksemme yhteydessä käsiteltyjen tietojen osalta, oikeus vastustaa käsittelyä tai tietyissä tapauksissa oikeus rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käyttöä suoramarkkinointitarkoituksiin lähettämällä meille sähköpostia tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.3 Yritykset, jotka ovat JulaPro:n jäseniä

2.3.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Jäsenyyttä haettaessa ja hallinnoitaessa: Jula käsittelee henkilötietojasi, jos sinulla on oikeus edustaa Yritystä tai sen omistajaa. Jula käsittelee myös sellaisten henkilöiden henkilötietoja, joilla on oikeus tehdä ostoksia ja hallinnoida tiliä Julassa Yrityksen puolesta laillisin perustein. Jula käsittelee nimesi, osoitetietosi, mahdollisen viitetietosi, asemasi, sähköpostiosoitteesi ja henkilötunnuksesi.
Jula käsittelee yrityksen edustajien henkilötietoja jäsenyyksien tunnistamisen ja allekirjoittamisen yhteydessä. 

Oston yhteydessä: Niiden henkilöiden osalta, joilla on valtuudet tehdä ostoja Yrityksen puolesta, nimesi, viitenumerosi (jos sellainen on) ja Yrityksen asiakasnumeroon liittyvä henkilötunnus tallennetaan, jotta sinut voidaan tunnistaa valtuutetuksi toimimaan Yrityksen puolesta ja jotta sinut voidaan rekisteröidä tietyn oston vastuuhenkilöksi. Tilaus- ja ostohistoriasi on yhdistetty Yrityksen asiakasnumeroon.

Yrityksen ensisijaisena yhteyshenkilönä käsittelemme henkilötietojasi myös markkinoidaksemme itseämme edustamallesi Yritykselle oikeutetun edun perusteella. Jula lähettää muutaman kerran kuukaudessa markkinointia sähköpostitse ja tekstiviestillä JulaPro-jäseniä koskevista eduista, alennetuista hinnoista ja muusta asiaankuuluvasta markkinoinnista sekä kohdennettua markkinointia samoja kanavia käyttäen riippuen Yrityksen tekemistä ostoksista. Kun lähetämme sinulle markkinointia, analysoimme ja pidämme tilastoja sähköposteista, jotka päätät avata tai tuotteista, jotka päätät ostaa, nähdäksemme, mitä pidät kiinnostavana, jotta voimme lähettää entistä tarkoituksenmukaisempaa markkinointia Yrityksellesi.

2.3.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolten tietoihin

Jula ja Jula-konserniin kuuluvat yhtiöt käsittelevät edellä mainittuja henkilötietoja ja jakavat niitä yhteistyökumppaneidemme ja toimittajiemme kanssa, kuten CRM-järjestelmien järjestelmätoimittajien, tilaus- ja ostohistoriaa käsittelevien liiketoimintajärjestelmien toimittajien, sähköpostien ja tekstiviestien lähettämisen toimittajan ja asiakastilijärjestelmämme toimittajan kanssa. Kun tunnistaudut ja allekirjoitat jäsenhakemuksen, jaamme tietosi allekirjoituspalvelua tarjoavan kumppanimme kanssa. Kumppaniltamme takaisin saamamme tiedot yhdistetään tunnistamiseen tai allekirjoittamiseen ja tallennetaan meille. Nämä tiedot olemme tuolloin saaneet kumppaniltamme. Käyttämäsi pankki on rekisterinpitäjä tunnistamiseen tai allekirjoittamiseen liittyvässä käsittelyssä, ja lisätietoja saat pankkisi tietosuojakäytännöstä. 

Henkilötietoja siirretään EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission  hyväksymiin maihin) vain poikkeustapauksissa ja turvallisella ja laillisella tavalla. Ks. myös kohta 4.

2.3.3 Oikeutesi henkilötietojen käsittelyssä JulaProssa

Kun käsittelemme henkilötietojasi, koska sinä tai yritys, jonka omistat tai jossa työskentelet, on jäsenkerhomme jäsen, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistua, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus saada pääsy meille antamiisi tietoihin ja oikeus vastustaa tai joissakin tapauksissa rajoittaa henkilötietojen käsittelyä oikeutetun edun perusteella.  Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käyttöä suoramarkkinointitarkoituksiin lähettämällä meille sähköpostia tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.4 Yhteydenotossa asiakaspalveluun

2.4.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Yleinen yhteydenotto asiakaspalveluun: Kun otat yhteyttä asiakaspalveluun, Jula käsittelee henkilötietojasi oikeutetun edun perusteella, jotta voimme auttaa sinua kysymyksessäsi, kehittää palveluamme ja asiakaspalveluamme, henkilökuntaamme ja tarjota sinulle parempaa palvelua. Käsittelemme henkilötietoja, jotka yleensä jaat kanssamme sähköpostitse (sähköpostiosoite, nimi, osoite ja asiakasnumero), puhelimitse (nimi, osoite, puhelinnumero, asiakasnumero ja äänesi) ja chatissa (nimi, osoite, puhelinnumero, asiakasnumero, IP-osoite). 

Reklamaatiot ja takuuasiat: Jos yhteydenottosi asiakaspalveluun koskee reklamaatiota, takuuta tai ostoa koskevia kysymyksiä, henkilötietojesi käsittelyn laillinen peruste voi olla pikemminkin kanssasi tehdyn sopimuksen täyttäminen kuin edellä mainittu oikeutettu etu. Reklamaatioiden ja takuiden osalta käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme täyttää kanssasi tekemämme sopimuksen. Käsittelemämme henkilötiedot ovat meille antamiasi tiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, kuitti- ja tilausnumero, kuvat, kortti- ja maksutiedot, pankkitilin numero, asiasi käsittelyä varten. Tiedot voivat olla myös omia tallennettuja tietojamme, jotka olemme saaneet sinulta ostoksen tekemisen yhteydessä, esimerkiksi jos teit ostoksen jäsenenä (ks. kohdat 2.2 ja 2.3). Henkilötietoja käsitellään, jotta voimme vahvistaa ostoksesi meiltä, tutkia tuotteita ja varmistaa sopimuksen mukaiset velvollisuutemme sekä tarvittaessa, jos kyseessä on hyväksytty reklamaatio- tai takuuasia, palauttaa sinulle rahat tai varmistaa, että saat uuden tuotteen. 

Jäsenyysasiat: Jos yhteydenottosi asiakaspalveluun liittyy jäsenyyteesi tai Yrityksen jäsenyyteen, henkilötietojesi käsittelyn laillinen peruste voi olla pikemminkin kanssasi tehdyn sopimuksen täyttäminen kuin oikeutettu etu. Tässä tapauksessa katso kohdat 2.2 ja 2.3.

2.4.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolten tietoihin

Jula käsittelee henkilötietojasi Jula-konsernin sisällä ja siirtää ne yhteistyökumppaneillemme ja toimittajillemme, jotka käsittelevät niitä puolestamme edellä mainitun tarkoituksen toteuttamiseksi, kuten yhteistyökumppaneille, jotka hoitavat asiaa, ja kuljetusyrityksille, jotka voivat lähettää tuotteet takaisin meille. Henkilötietoja siirretään EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission hyväksymiin maihin) vain poikkeustapauksissa ja turvallisella ja laillisella tavalla. Ks. myös kohta 4.

2.4.3 Näin kauan henkilötietojasi käsitellään

Yleisessä yhteydenpidossa asiakaspalveluun antamasi tiedot anonymisoidaan 180 päivän kuluttua. Ks. myös kohta 3

2.4.4 Oikeutesi yhteydenpidossa asiakaspalveluun

Kun käsittelemme henkilötietojasi, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistuksi, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus saada pääsy meille antamiisi tietoihin, oikeus tietojen siirrettävyyteen ostosopimukseen liittyen käsiteltyjen tietojen osalta, ja sinulla on oikeus vastustaa käsittelyä tai tietyissä tapauksissa rajoittaa käsiteltyjen henkilötietojen käsittelyä oikeutetun edun vuoksi. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.5 Julan järjestämissä kilpailuissa 

2.5.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Kun päätät osallistua johonkin Julan järjestämään kilpailuun, käsittelemme meille antamiasi henkilötietoja, kuten nimeä, osoitetta, sähköpostiosoitetta, puhelinnumeroa, käyttäjätunnusta ja kuvia oikeutetun edun perusteella. Kilpailujen tarkoituksena on mainostaa Julaa ja tuotteitamme. Kilpailut voidaan järjestää digitaalisesti tai myymälöissämme, ja Jula käsittelee tällöin henkilötietoja kilpailuun osallistumisesi tunnistamiseksi ja hallinnoimiseksi.  

2.5.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolien tietoihin

Henkilötietoja käsitellään Julassa ja Jula-konsernin sisällä. Jos kilpailu järjestetään sosiaalisessa mediassa, kuten Instagramissa, Jula ei ole rekisterinpitäjä, kun henkilötietojasi käsitellään kilpailussa, jota Jula ei ole toteuttanut. Tällaisissa tapauksissa viitataan sen median tietosuojakäytäntöön, jossa kilpailu järjestetään. Henkilötietoja siirretään vain poikkeustapauksissa EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission hyväksymiin maihin) ja näissä tapauksissa turvallisella ja laillisella tavalla. Jos henkilötietoja käsitellään EU:n/ETA:n ulkopuolella, on olemassa joko komission päätös, jonka mukaan kyseinen kolmas maa takaa riittävän suojan tason, tai asianmukaiset takeet, joilla varmistetaan, että oikeuksiasi suojellaan. Ks. myös kohta 4.
2.5.3 Näin kauan henkilötietojasi käsitellään

Jula käsittelee tietojasi sisäisesti kuuden kuukauden ajan kilpailun päättymisen jälkeen, ellei laki edellytä pidempää säilytysaikaa, mutta (tarvittaessa) vastuullasi on poistaa julkaisu kyseisessä mediassa ja siihen liittyvät henkilötietosi tai, jos mahdollista, voit pyytää Julaa poistamaan ne.

2.5.4 Oikeutesi henkilötietojen käsittelyssä liittyen järjestettyihin kilpailuihin

Kun käsittelemme henkilötietojasi kilpailuun osallistumisen yhteydessä, sinulla on oikeus saada henkilötietosi oikaistua, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus tutustua meille antamiisi tietoihin ja oikeus vastustaa tai tietyissä tapauksissa rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.6 Evästeet       

2.6.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Lue lisää evästeiden käsittelystä evästekäytännöstämme. Kun vierailet digitaalisilla alustoillamme ja edellyttäen, että annat meille suostumuksesi siihen, Jula käsittelee henkilötietojasi suostumukseesi perustuvalla oikeusperusteella, jotta voimme tarjota sinulle tarjoamiamme palveluita, kuten tuotteiden esittelyä, ostosten tekemistä sähköisen kaupankäyntimme kautta, yhteydenpitoa kanssamme, markkinointia sinulle sekä digitaalisilla alustoilla käyttäytymistäsi koskevien tilastojen analysointia ja säilyttämistä, jotta voimme tehdä parannuksia asiakkaillemme ja parantaa heidän ostokokemustaan. Käsittelemämme henkilötiedot riippuvat siitä, mitä teet digitaalisilla alustoillamme ja antamastasi suostumuksesta, mutta niihin voi sisältyä kieliasetuksia, laitteesi maantieteellisiä tietoja, verkkopreferenssejä, tietoja sinua kiinnostavista tuotteista, tallennettuja ostoskoreja tai ostoslistoja jne. Tietyt evästeet, niin sanotut välttämättömät evästeet, eivät kuitenkaan vaadi suostumustasi, mutta ovat tarpeellisia, jotta voit käyttää digitaalisia alustojamme. 

Jula käyttää Google Analyticsia, Google Campaign Manageria, Microsoft Clarityä, Xandr Inc:tä ja Meta Platforms, Inc:tä analysoidakseen, kuinka sinä vierailijana käytät digitaalisia alustojamme, jotta voimme parantaa tuotteitamme ja palveluitamme sekä mahdollistaaksemme markkinointiamme sinulle. Käsittelemämme henkilötiedot sinusta ovat tietoja, kuten esimerkiksi toimintaasi digitaalisilla alustoillamme, missä klikkaat, vasteaika sivuilla, tietoja laitteestasi/selaimestasi ja lisätietoja, joita saamme palveluntarjoajilta, kuten Googlelta tiedon siitä, kuinka löysit digitaalisille alustoillamme. Lue lisää näistä palveluista, toimittajista evästekäytännöstämme.

Käsittelemme henkilötietojasi myös tuotteidemme ja tuotemerkkiemme personointia ja markkinointia varten näyttämällä sinulle tarjouksia, tuotteita ja markkinointia verkossa, joiden uskomme kiinnostavan sinua.

2.6.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolien tietoihin

Jula ja Jula-konserniin kuuluvat yhtiöt käsittelevät edellä mainittuja henkilötietoja ja jakavat niitä yhteistyökumppaneidemme ja toimittajiemme kanssa edellä mainittujen tarkoitusten täyttämiseksi. Henkilötietoja siirretään EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission hyväksymiin maihin) vain poikkeustapauksissa ja silloin turvallisesti ja laillisesti. Ks. myös kohta 4.
Jaamme henkilötietosi Google LCC:n ja sen tytäryhtiöiden kanssa, jotka jatkavat henkilötietojesi käsittelyä omiin tarkoituksiinsa ja joista tulee henkilötietojesi rekisterinpitäjiä. Google ilmoittaa sinulle erikseen tästä tallennuksesta. Googlen tietosuojakäytäntö löytyy täältä Jaamme henkilötietosi myös Microsoftin kanssa. Microsoft on rekisterinpitäjä, joka vastaa henkilötietojesi jatkokäsittelystä sen jälkeen, kun olemme jakaneet ne Microsoftin kanssa. Käsittelyn tarkoituksena on tarjota asiakkaille ja parantaa heidän Microsoft Advertising -tuotettaan. Microsoftin tietosuojakäytäntö löytyy täältä. Tämä koskee myös Xandr:n palveluita. Löydät heidän tietosuojakäytäntönsä täältä. Jaamme markkinointimme sinulle muilla verkkosivustoilla, joilla vierailet, sekä Googlen (mukaan lukien YouTube),  Snapchatin ja Facebookin (mukaan lukien Instagram) kautta. Tutustu asianomaisten osapuolten tietosuojakäytäntöihin heidän nimensä kohdalla. 

2.6.3 Oikeutesi evästeisiin liittyvie henkilötietojen käsittelyssä

Katso tarkemmin, kuinka voit kieltää evästeet ja joissain tapauksissa estää esimerkiksi Googlea käsittelemästä henkilötietojasi evästekäytännöstämme.
Kun käsittelemme henkilötietojasi digitaalisten kanaviemme kautta, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot korjattua, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus saada pääsy meille antamiisi tietoihin, oikeus tietojen siirrettävyyteen ja oikeus vastustaa tai joissakin tapauksissa rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Sinulla on aina oikeus peruuttaa suostumuksesi siihen, että Jula käsittelee henkilötietoja evästeiden avulla. Suostumuksen peruuttaminen ei vaikuta käsittelyn laillisuuteen ennen sen peruuttamista. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.7 Lakisääteisen velvollisuuden täyttämiseksi

2.7.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Jula käsittelee henkilötietojasi lakisääteisen velvoitteen perusteella, kun täytämme lakisääteiset velvollisuutemme ja käyttämme lakisääteisiä oikeuksiamme, kuten kirjanpitolain vaatimukset, tuotevastuu, kuluttajalainsäädäntö, henkilötietojen suojaaminen IT-järjestelmissä ja väärinkäytösten, kuten petosten, luvattoman kirjautumisen, palveluidemme väärinkäytön ja identiteettivarkauksien, estämiseksi.  Voimme myös käsitellä henkilötietojasi viranomaisen päätöksen perusteella tai ollessamme yhteydessä viranomaisiin niiden pyyntöjen/vaatimusten täyttämiseksi. 

2.7.2 Pääsy henkilötietoihin 

Henkilötiedot käsitellään Julassa ja Jula-konsernin sisällä, ja niitä voidaan luovuttaa edustajille, viranomaisille tai yhteistyökumppaneille edellä mainittuja tarkoituksia varten. 

2.7.3 Oikeutesi lakisääteisen velvollisuuden vuoksi tapahtuvassa käsittelyssä 

Kun käsittelemme henkilötietojasi lain nojalla, sinulla on oikeus saada tietosi oikaistua, jos ne ovat virheellisiä, ja oikeus saada tietosi poistettua, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen ja jos erityinen sovellettava laki ei edellytä tietojen pidempää säilyttämistä. Lue lisää oikeuksistasi kohdasta 5.

2.8 Kameravalvonta

2.8.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Myymälöissämme on kameravalvonta, jonka oikeusperusteena on oikeutettu etu ilkivallan, varkauksien ja muiden rikosten ehkäisemiseksi ja tutkimiseksi. Käsittelemämme henkilötiedot ovat videotallenteita eli filmejä, kun sinä asiakkaana olet läsnä ja liikut myymälässä. 

2.8.2 Pääsy henkilötietoihin ja kolmansien osapuolien tietoihin

Henkilötietoja käsitellään Julassa ja Jula-konsernin sisällä. Jos epäilemme ja/tai näemme, että myymälöissämme on tapahtunut rikos ja olet ollut myymälässä kyseisenä aikana tai sen läheisyydessä, sinusta tehty videotallenne voidaan jakaa tutkintaviranomaisille, yleensä poliisille. Kun olemme jakaneet videotallenteet, poliisista tulee henkilötietojesi rekisterinpitäjä. Viittaamme heidän tietosuojakäytäntöönsä täällä. Ks. myös kohta 4.

2.8.3 Kuinka kauan henkilötietojasi käsitellään

Jula käsittelee videotallenteita 90 päivän ajan, minkä jälkeen ne poistetaan. Jos Jula tutkii rikosta, joka on tapahtunut myymälässä ollessasi, Jula käsittelee videotallenteita pidemmän aikaa ja kunnes rikos tai rikosepäily on tutkittu. Ks. myös kohta 3.

2.8.4 Oikeutesi kameravalvonnassa

Kun käsittelemme henkilötietojasi, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistuksi, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus saada tiedot poistetuksi, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus tutustua meille antamiisi tietoihin ja oikeus vastustaa tai tietyissä tapauksissa rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä. Lue lisää oikeuksistasi kohdassa 5.

2.9 Yleinen markkinointi

2.9.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme ja miksi

Jos olet yleisen markkinoinnin, asiakastyytyväisyyden tai markkinatutkimuksen kohteena, Jula käsittelee henkilötietojasi oikeutetun edun tai suostumuksen perusteella. Tällaisia oikeutettuja etuja on se, että voimme tarjota asiakkaillemme asianmukaisia ja yksilöllisiä tarjouksia ja viestintää. 

2.9.2 Pääsy henkilötietoihin 

Henkilötietoja käsitellään Julassa ja Jula-konsernin sisällä, ja ne jaetaan toimittajillemme ja yhteistyökumppaneillemme, jotka tarvittaessa suorittavat, analysoivat ja jakavat kyselytutkimuksen tai markkinoinnin sinulle. Henkilötietoja siirretään vain poikkeuksellisesti EU:n/ETA:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission hyväksymiin maihin), ja vain silloin turvallisella ja laillisella tavalla. Katso myös kohta 4.

2.9.3 Oikeutesi

Kun käsittelemme henkilötietojasi, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistuksi, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus saada tiedot poistetuksi, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus tutustua meille antamiisi tietoihin ja oikeus vastustaa tai tietyissä tapauksissa rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä oikeutetun edun perusteella. Lue lisää oikeuksistasi kohdassa 5.

3 Kuinka kauan henkilötietojasi käsitellään

Edellä kohdissa 2.1-2.9 mainittuja henkilötietoja käsitellään ja säilytetään niin kauan kuin Jula tarvitsee tietoja käsittelyn tarkoituksen toteuttamiseksi, ellei laki edellytä pidempää säilytystä. 
4 Siirto kolmansiin maihin
Edellä mainittuihin käsittelytoimiin liittyvät henkilötiedot siirretään ETA:n/EU:n ulkopuolisiin maihin (tai muihin Euroopan komission hyväksymiin maihin) vain poikkeustapauksissa ja turvallisella ja laillisella tavalla. Jula pyrkii aina löytämään vaihtoehtoisia ratkaisuja ennen henkilötietojen siirtämistä kolmansiin maihin. Jos henkilötietoja käsitellään EU:n/ETA:n ulkopuolella, on oltava joko Euroopan komission päätös, jonka mukaan kyseisessä kolmannessa maassa on riittävä tietosuojan taso, tai asianmukaiset suojatoimet. Esimerkkejä tällaisista toimenpiteistä, jotka Jula hyväksyy, ovat vastaanottajamaan hyväksytyt käytännesäännöt, vakiosopimuslausekkeet ja sitovat yrityksen sisäiset säännöt. Vakiosopimuslausekkeet löytyvät täältä.

5 Oikeutesi

Jokaisen Julan suorittaman henkilötietojen käsittelyn yhteydessä on tietoa oikeuksistasi, jotka koskevat suorittamaamme käsittelyä. Alla on lisätietoja oikeuksistasi. Ota yhteyttä osoitteeseen [email protected] jos sinulla on kysyttävää tai haluat käyttää oikeuksiasi.

5.1 Oikeus pääsyyn

Sinulla on oikeus saada tietoa ja halutessasi dokumentoitu kopio niistä henkilötiedoista, joita Jula käsittelee sinusta, ja siitä, miten tietoja käsitellään. Katso myös oikeus tietojen siirtämiseen kohdassa 5.6.

5.2 Oikeus korjaukseen

Sinulla on oikeus pyytämällä saada virheelliset henkilötiedot korjattua ja puutteelliset henkilötiedot täydennettyä ilman aiheetonta viivytystä.

5.3 Oikeus poistamiseen

Sinulla on oikeus saada Jula poistamaan henkilötietosi ilman aiheetonta viivytystä, jos
1. tietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin,  
2. jos peruutat suostumuksesi eikä meillä ole muuta oikeudellista perustetta käsitellä tietoja.,
3. jos vastustat henkilötietojen käsittelyä intressivertailun jälkeen eikä ole olemassa oikeutettuja syitä, jotka ovat etujasi tärkeämpiä, 
4. jos henkilötietoja käsitellään lainvastaisesti; tai 
5. jos tietojen poistaminen on tarpeen oikeudellisen velvoitteen noudattamiseksi.

5.4 Oikeus käsittelyn rajoittamiseen

Sinulla on oikeus pyytää, että rajoitamme henkilötietojesi käsittelyä siksi ajaksi, joka kuluu pyyntösi tarkistamiseen, jos kiistät henkilötietojen paikkansapitävyyden, väität, että käsittely on lainvastaista tai vastustat käsittelyä. Voit myös pyytää, että rajoitamme henkilötietojen käsittelyä sen sijaan, että poistaisimme ne, jos tarvitset tietodot omia oikeudellisia vaatimuksiasi varten.  

5.5 Oikeus vastustaa

Sinulla on oikeus vastustaa Julan suorittamaa henkilötietojen käsittelyä oikeutetun edun tai yleisen edun mukaisen tehtävän suorittamisen perusteella. Jos Jula ei pysty osoittamaan, että oikeutettu syy tietojen käsittelyyn on etujasi, oikeuksiasi ja vapauksiasi tärkeämpi, emme voi enää käsitellä henkilötietojasi. Tähän oikeuteen kuuluu myös henkilötietojesi käytön vastustaminen esimerkiksi markkinointitarkoituksiin. Voit vastustaa suoraan lähettämäämme markkinointilähetystä peruuttamalla markkinoinnin tilauksen tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

5.6 Oikeus tietojen siirtämiseen 

Sinulla on oikeus saada meille suostumuksella tai sopimuksella antamasi henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa sekä oikeus siirtää nämä tiedot toiselle rekisterinpitäjälle. Pyynnöstäsi voimme lähettää tiedot suoraan toiselle rekisterinpitäjälle, jos se on teknisesti mahdollista. Tietojensaantioikeuden ja tietojen siirrettävyyttä koskevan oikeuden ero on siinä, että tietojen siirrettävyys antaa sinulle enemmän vaikutusvaltaa henkilötietojesi käsittelyyn ja mahdollisuuden siirtää, kopioida tai siirtää henkilötietojasi helpommin tietoteknisestä ympäristöstä toiseen. Tietojen siirrettävyyden käyttäminen ei estä sinua käyttämästä muita tässä jaksossa mainittuja oikeuksiasi.

5.7 Oikeus suostumuksen peruuttamiseen

Sinulla on aina oikeus peruuttaa suostumuksesi henkilötietojesi käsittelyyn. Suostumuksen peruuttaminen ei vaikuta käsittelyn laillisuuteen ennen sen peruuttamista.

6 Turvallisuus

Henkilötietojesi turvallisuus on meille tärkeää. Toteutamme yleisen tietosuoja-asetuksen ja muun sovellettavan lainsäädännön edellyttämät tekniset ja organisatoriset turvatoimet varmistaaksemme, että henkilötietojasi ei manipuloida, hävitetä, tuhota tai altisteta luvattomalle käytölle. Kehitämme jatkuvasti tietotekniikkajärjestelmiämme ja tarkistamme säännöllisesti turvallisuuspolitiikkamme ja -menettelymme. Meillä ja yhteistyökumppaneillamme on käytössä turvatoimia käsittelemiemme henkilötietojen suojaamiseksi, ja tietoturva validoidaan säännöllisillä testeillä. Työntekijöitämme on ohjeistettu käsittelemään henkilötietoja tiukasti sovellettavien lakien ja asetusten mukaisesti. Varmistamme, että vain niillä työntekijöillä tai alihankkijoilla, jotka tarvitsevat tietojasi työssään Julalle, on oikeus käyttää niitä. Tämä koskee kaikkia alueita ja tietojärjestelmiä, joissa on henkilötietoja.

7 Valitukset

Jos sinulla on valituksia koskien henkilötietojesi käsittelyä, sinulla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetun toimistolle (www.tietosuoja.fi). 

8 Muutokset tietosuojakäytännössä

Jula työskentelee jatkuvasti tietosuojaongelmien parissa, joten voimme päivittää tätä käytäntöä. Löydät aina uusimman version täältä.

Jula hyväksyi tietosuojakäytännön 22.07.2024.

📄 Julan tietosuojakäytäntö (22.07.2024 alkaen)