Mene suoraan sisältöönMene suoraan hakuunMene suoraan hakuun
Jula

Yleiset Ostoehdot

     1. OSTOKSESI


1.1.  Näitä yleisiä ostoehtoja ("Ehdot") sovelletaan, kun sinä asiakkaana ostat tuotteita Jultalta Suomessa sekä myymälöistämme että verkkokaupastamme.

1.2.  Sopimus tuotteiden ostamisesta syntyy Asiakkaan (eli sinun tai edustamasi yrityksen) ja Jula Finland Oy:n, y-tunnus 3237192-2 ("Jula") välillä kun vastaanotat kuitin myymälässä tai vahvistuksen tilauksestasi tehdessäsi ostoksen verkkokauppamme kautta.

1.3.  Sopimuksen tekemisen yhteydessä Asiakas hyväksyy nämä Ehdot.  

2. TILAUS JA TOIMITUS

2.1.  Kun teet tilauksen Julan verkkokaupan kautta, voit valita, toimitetaanko tilauksesi tavarataloon vai lähetetäänkö se sinulle. Verkkokauppamme kassalla näet käytettävissä olevat maksu- ja toimitusvaihtoehdot sekä toimitusajan, toimituskulut ja hinnan.

2.2.  Tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroina, ja ne sisältävät arvonlisäveron.

2.3.  Jula pidättää oikeuden kieltäytyä tilauksista tai olla toimittamatta tilattuja tuotteita. Esimerkkejä tapauksista, joissa Jula voi kieltäytyä tilauksesta/toimituksesta, ovat mukaan lukien muun muassa väärän varastotason tai hinnan ilmoittaminen verkkosivulla teknisen virheen vuoksi, että tilausta ei ole tarkoitettu henkilökohtaiseen käyttöön tai jos emme pysty hyväksymään maksuasi. 

2.4.  Jula pyrkii toimittamaan tuotteet niin pian kuin mahdollista. Tuotteet toimitetaan vain Suomen sisäisiin osoitteisiin. Emme toimita Ahvenanmaalle, ja toimitusvaihtoehtoihin voi liittyä myös muita rajoituksia.

3. TUOTTEIDEN PALAUTUKSET

3.1.  Palautusoikeus

3.1.1 Jula antaa sinulle Asiakkaana 60 päivän palautusoikeuden ostohetkestä, jos jostain syystä kadut ostoasi. Jos palautat tuotteen 60 päivän sisällä saat hyvityksen edellyttäen, että tuote palautetaan alkuperäisessä, ehjässä pakkauksessa ja samassa kunnossa kuin ostohetkellä. Sinun on pystyttävä esittämään voimassa oleva ostotodistus, kuten kuitti tai kuittikopio.

3.1.2 Palautusoikeus ei koske hygienia-, kylpy- ja kulutustarvikkeita.

3.2.  14 päivän peruuttamisoikeus yksityishenkilöille sähköisessä kaupankäynnissä (etämyynti)

3.2.1 Etämyynnissä sinulla on kuluttajana 14 päivää aikaa peruuttaa ostoksesi ilman syytä voimassa olevan kuluttajalainsäädännön mukaisesti. Käyttääksesi peruuttamisoikeuttasi sinun on ilmoitettava siitä meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Voit tehdä tämän rekisteröimällä palautuksesi digitaalisilla alustoillamme. Ks. ohjeet palautuksen tekemiseksi kohdasta 3.4.

3.2.2 Viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, tuotteet on palautettava tavarataloon tai lähetettävä meille alkuperäispakkauksessa omalla kustannuksellasi. Älä unohda säilyttää kuljetusliikkeeltä saatua kuittia/palautusilmoitusta.

3.2.3 Jos olet käsitellyt tuotetta enemmän kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja/tai toiminnan määrittämiseksi, Jula on oikeutettu vähentämään tuotteen alkuperäisestä arvosta arvonalennuksen, jos tuote palautetaan.

3.2.4 Peruuttamisoikeus ei koske hygienia-, kylpy- ja kulutustarvikkeita.

3.3.  Yksityishenkilöiden reklamaatiot

3.3.1 Jos ostamasi tuote osoittautuu vialliseksi, sinulla on kuluttajana oikeus tehdä reklamaatio. Virheen käsite on määritelty voimassa olevassa kuluttajalainsäädännössä, ja se kattaa vain alkuperäiset viat eikä esimerkiksi normaalista kulumisesta johtuvia vikoja.

3.3.2. Ota yhteyttä Julaan heti, kun havaitset vian. Jotta Jula voi tehdä arvioinnin viasta, sinun on palautettava tuote Julalle ja esitettävä voimassa oleva ostotodistus, kuten kuitti tai kopio kuitista.

3.3.4 Jos olet tehnyt reklamaation tuotteesta, jonka ei tarkastuksemme jälkeen katsota olevan viallinen, Jula veloittaa tarkastusmaksun voimassa olevan kuluttajalainsäädännön mukaisesti. Jos päätät olla ottamatta tuotteen takaisin tai pyydät meitä korjaamaan tuotteen omalla kustannuksellasi, tarkastusmaksua ei peritä. 

3.3.5 Jos Jula on hylännyt vaatimuksesi, sinulla on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (https://www.kuluttajariita.fi/). Ennen kuin viet asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, Jula suosittelee, että otat yhteyttä kuluttajaneuvontaan (https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/) sillä kuluttajariitalautakunta voi jättää asiasi käsittelemättä, jos et ole kuluttajana ollut ensin yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Voit myös käyttää Euroopan komission verkosivustolla olevaa sähköistä valitusfoorumia.

3.4.  Miten tuote palautetaan palautusoikeuden, peruuttamisoikeuden tai reklamaation yhteydessä

3.4.1 Voit aina palauttaa tuotteen mihin tahansa Jula-myymälään Suomessa veloituksetta. Tavaratalosta ostetut tuotteet on aina palautettava tavarataloon. Rekisteröi palautuksesi verkossa sähköpostitse saamasi linkin kautta tai digitaalisilla alustoillamme ja palauta tuotteet meille 14 päivän kuluessa rekisteröinnistä. Jula maksaa palautuskustannukset. Muistathan, että olet vastuussa tuotteista, kunnes Jula vastaanottaa ne. Pakkaa tuotteet hyvin ja varmista, että säilytät kuljetusyhtiön kuitin/rahtikirjan.

Palautukset lähetetään osoitteeseen: Jula Finland Oy, Itäniityntie 16 C, 21280 Raisio

3.4.2 Asiamiehille lähetettyjä palautuksia ei noudeta, vaan ne palautetaan lähettäjälle.

3.4.3 Jos Asiakkaalle tehdään maksupalautuksia, esimerkiksi peruuttamisoikeuden tai palautusoikeuden käyttämisen yhteydessä, palautus suoritetaan viipymättä ja samalla tavalla kuin maksu suoritettiin ostohetkellä, ellei toisin sovita. Jos alkuperäinen ostos on maksettu pankki- tai luottokortilla, hyvitystä ei voida tehdä muulle kuin alkuperäisessä ostoksessa käytetylle pankki- tai luottokortille.

4.TAKUU

4.1   Jotta sinä Asiakkaana voisit tuntea olosi turvalliseksi ostoksesi kanssa, Jula antaa tietyille tuotteille takuun. Kun ostat takuun piiriin kuuluvan tuotteen, sinulle ilmoitetaan takuuehdoista ostohetkellä tai viimeistään silloin, kun vastaanotat tuotteen. Takuuehdoissa ilmoitetaan muun muassa, kuinka pitkä takuuaika on ja mitä muita ehtoja takuuseen sovelletaan. Takuuaikana korvataan tuotteen virheiden oikaisemisesta aiheutuvat välittömät kustannukset, kuten korjaukset, varaosat, työ- ja matkakulut, edellyttäen, että tuote on saatavilla korjattavaksi ilman lisäkustannuksia.

4.2   Takuu ei kata virheitä, jotka johtuvat Asiakkaasta johtuvasta syystä, kuten onnettomuudesta tai tuotteiden virheellisestä käsittelystä.

4.3   Jotta voit vedota takuuseen, sinun on esitettävä voimassa oleva ostotodistus, kuten kuitti tai kopio kuitista.

5. HENKILÖTIEDOT

5.1   Jula käsittelee henkilötietojasi täyttääkseen kanssasi tekemämme sopimuksen ja tämä sopimus on henkilötietojen käsittelyn laillinen peruste. Jos teet ostoksen verkkokaupan kautta, käsittelemme nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi sekä maksu- ja luottokorttitietosi. Jos teet ostoksen myymälästä, yhteistyökumppanimme käsittelee vain maksu- ja luottokorttitietojasi, jotta ostoksesi voidaan toteuttaa ja hallinnoida. Käsittelemme tietojasi myös oikeutetun edun perusteella, jotta voimme esittää sinulle tarjouksia, lähettää sinulle markkinointia ja pyytää sinua arvioimaan ostoksesi.

5.2   Jula Finland Oy, organisaationumero 3237192-2, on henkilötietojesi käsittelyn rekisterinpitäjä.


5.3   Jula käsittelee henkilötietojasi Julassa ja Jula-konsernissa. Siirrämme henkilötietojasi yhteistyökumppaneillemme, jotka käsittelevät niitä puolestamme edellä mainittuja tarkoituksia varten. Kun valitset maksuratkaisun sähköisen kaupankäyntimme kautta, muista yhteistyökumppaneista voi tulla rekisterinpitäjiä, ks. kohta 5.6.

5.4   Henkilötietojasi käsitellään niin kauan kuin se on tarpeen käsittelyn tarkoituksen täyttämiseksi, ellei laki edellytä pidempää säilytysaikaa.  

5.5   Kun käsittelemme henkilötietojasi sen perusteella, että teet meiltä ostoksen, sinulla on oikeus saada antamasi tiedot oikaistua, jos ne ovat virheellisiä. Sinulla on myös oikeus tietojen poistamiseen, jos niitä ei enää tarvita tarkoitettuun tarkoitukseen, oikeus saada pääsy meille antamiisi tietoihin, oikeus tietojen siirrettävyyteen ostosopimukseen liittyen käsiteltyjen tietojen osalta ja oikeus vastustaa tai tietyissä tapauksissa rajoittaa oikeutetun edun perusteella käsiteltyjen henkilötietojen käsittelyä. Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käyttöä suoramarkkinointitarkoitukssessa lähettämässämme sähköpostiviestissä ilmoitetulla tavalla tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

5.6   Kun kyseessä ovat kanta-asiakasklubimme jäsenenä tehdyt ostot, ilmalämpöpumppujen ostot ja lisätietoa Julan suorittamasta henkilötietojen käsittelystä, katso tietosuojakäytäntömme.

6. YHTEYSTIEDOT 

Asiakaspalvelun yhteystiedot:
Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin https://www.jula.fi/asiakaspalvelu
Puhelin: 075 326 3820
Jula Finlandin yhteystiedot:
Jula Finland Oy          
Box 363
532 24 Skara
Ruotsi
Y-tunnus. 3237192-2
Puhelin: 075 326 3820

Ehdot on asettanut Jula Finland Oy 18.12.2023.